Szubjektiv Pipa Klub

Pipa, dohány meg minden ami ehhez köthető

Tűzszerszámaim evolúciója Vol 2. – megvan a tuti kombináció!

2019. november 25. 17:06 - SzubjektivPipas

Egy korábbi posztban próbáltam már összefoglalni, hogy milyen megoldásokkal kisérletezgettem a tűzszerszámok területén de az még csak a félút volt, sehol sem voltam még a probléma lezárásától. Most azonban örömmel jelenthetem ki, hogy bizony megtaláltam a – számomra – tökéletes megoldást.

a7eb3e9f-af8c-40ed-964e-be0d87371d68.jpeg

Csak háttérinfóként, a következő paraméterek mentén próbálkoztam a különböző pipagyújtó alternativákkal:

  • Az alap adottság az, hogy szinte kizárólag kültéren dohányzom. Ez jellemzően a kellően szélvédett teraszunk, de néha séta közben is rágyújtok, ilyenkor viszont simán benne van egy szelesebb időjárás is, amely nem barátja sem a gyufának, sem a gázos öngyújtóknak
  • A gyufa alapvetően jópofa dolog, de én nem vagyok egy türelmes tipus. A láng már kis légmozgás esetén is bizonytalan, és nekem a pipázás a nyugalomról szól, nem a kiégetett kabátról és a vészesen fogyatkozó gyufák maradékának ideges számolgatásáról...
  • Természetesen használtam én is eldobható öngyújtókat, azonban nem igazán tetszett, hogy amikor vannak újratölthető, tartós megoldások is, miért terhelem a környezetet eldobható műanyag vackokkal

A tapasztalatom az, hogy szeles időben mindössze egy, csaknem 100%-os hatásfokkal működő megoldás létezik: a speciális pipabetétes, benzines Zippo. Semmi más nem tudja a szélállóságával felvenni a versenyt. A Zippo-val mindössze két kifogás szokott lenni – az első az adekvát benzin szag illat, de nekem ezzel semmi bajom, kifejezetten szeretem. Ha nem cseppen a benzin közvetlenül a dohányra, akkor ez egyáltalán nem zavaró. A másik jellemző kritika, ami már nekem is sok bosszantó percet okozott, az a benzines Zippo nagyon gyakori kiürülése. Ráadásul elég nehézkes a pontos utántöltés hiszen itt csak érzésre dolgozunk és nagyon könnyű túltölteni a tartályt aminek jutalma az, hogy kézfejig benzinben tocsoghatunk. Ha viszont óvatos (vagy csak lusta) vagyok és elindulok rátöltés nélkül, akkor sanszosan 2-3 gyújtás után csak üresen csattog a gyújtó. Mondjuk egy Zipponak már a hangja is addiktiv, azonban hang útján még senkinek sem sikerült pipát gyújtania. Ennek ellenére tehát, az optimum a szeles időben a frissen töltött benzines Zippo, ezt kipipálhatjuk.

img_1266.jpg                                       (A képen a bal oldalon a pipagyújtó, jobb oldalon pedig a gyári Zippo betét)

Na de mit használjunk az esetek viharmentes 90%-ában? Valami megbizható, pipára optimalizált megoldás kell aminek tiszta, szagmentes és a folyamatos töltöttsége könnyebben menedzselhető.

A megoldás irányába mint már sok egyéb témában is a pipaklub mozditott el, ahol folyamatosan kaptam a cinkelést, hogy szép-szép az a Tonyo és Parker pipa de tényleg egy kék BIC öngyújtót találtam csak otthon? :-) Ha igényes vagyok a pipáim és a szivott dohányok területén, akkor miért nem fektetek be egy kis pénzt valami gázos gyújtóra? - kaptam az ivet folyamatosan. Persze a klubban - és ez mind a svájci, mind a magyar klubban igy volt, úgy tünik ennek a gyújtónak a fan klubja országfüggetlen :-) – mindenki az IM Corona Old Boy gyújtóra esküdött, de a kiviteltől függően 120 - 250 EUR környékén szóródó ára egy cseppet visszatartott.

És akkor, mint egy isteni szikra érkezett egy pipás barátomtól az üzenet: a smokingpipes.eu komoly kedvezménnyel tart kiárusitást. A Smokingpipes-ról azt (is) érdemes tudni, hogy a hátterében a Laudisi Group áll, amely egy dinamikusan fejlődő szakmai befektetőcsoport akik kezében többek között a Cornell & Diehl, a Briarworks, és a Peterson dublini, pipát és pipás kiegészitőket gyártó része is van. Gondolom, ez is teszi lehetővé azokat az igazán jelentős kedvezményeket amelyeket az oldalukon a Peterson termékekre kaphatunk.

Gyorsan le is csekkeltem, és szerencsére a pipagyújtókra is vonatkozott az akció, igy le is csaptam a Peterson Silver Stripe nevű szépségre amit igy 82 EUR-ért (ebben benne van az ÁFA és a szállitás is) sikerült megcsipni.

38410655-8227-43a5-bfdf-4cfd9adeb3ed.jpeg

A gyújtó egy egyszerű dobozkában érkezett: a mágnesesen záródó fedél alatt találjuk a kis, ezüst szinű tűzszerszámot. A Corona Old Boy-al ellentétben a Peterson nem tartalmaz integrált pipaszerszámot azonban ebből a hátrányból előnyt kovácsol: ezáltal nagyobb gáztartállyal gazdálkodhatunk. Nézzük a lényeges részleteket.

A gyújtó a “Made In Japan” feliratot viseli és kicsit körülnézve a piacon láthatjuk, hogy szinten minden ilyen eszköz Japánból érkezik – ki tudja, talán van ott egy kis gyár, ahol ugyanazokból a belső alkatrészekből készülnek egymás mellett a Kiribi, Peterson, Dupont és Corona gyújtók és igy a beltartalmukban nem, csak az árazásukban lesz végül komoly különbség...

A Peterson designja teljesen hasonló az emlitett Corona-hoz, valószinűleg ez a klasszikus tipus volt a modell. Nagyon kellemes a fogása, pont akkora súlya van amire a Magyarországon szocializálódott férfiember jólesően mondhatja, hogy “Azért ebben még van anyag” :-) A küllem izlés dolga, de nekem, Szubjektivpipasnak ez a design nagyon bejön. 

7ff153ec-b8fb-44cd-9981-64bc331e84ac.jpeg

A szerkezet rendkivül egyszerű, a gázszelepet egy rugóval segitett záródású csappantyú fedi és a szokásos tűzkerék-tűzkő kombináció segitségével gyújtjuk a lángot. A gyújtás nagyon megbizható, 10-ből 10-szer gyullad a gáz. A láng két apró tűznyilásból érkezik, amelyek egymas felett kerültek kialakitásra.

9f9426bc-a810-4ae7-97ca-063ed71b0624.jpeg

Az oldalirányba kilépő tűz kényelmesen irányitható, kicsit odafigyelve könnyedén elkerülhetjük a pipánk kazán-karimájánk megégését. A láng nagyságát a gyújtó alján kialakitott csavaros megoldással tudjuk - akar körömmel is - állitani és itt találjuk természetesen az utántöltő szelepet is.

9ba6c3d2-84e2-48b3-8496-5f7053234c52.jpeg

A szelepfészek úgy került kialakitásra, hogy az alsó fedél levétele nélkül is tudjunk tölteni. Ha mar szó esett az alsó fedélről, akkor emlitsük meg, hogy az a töltő szelepfészek-csavarját bontva levehető és már látjuk is a meglehetősen nagy gáztartályt amely az integrált pipaszerszám hiányában nagyobb mint az azonos méretű Corona gyújtóknál. Az alsó fedél és a gáztartály közötti kis rekesz, némi zörgésgátló párnázás behelyezésével akár tartalék tűzkő tárolónak is használható.

4a6afecf-86eb-4972-bdf1-59ffee049021.jpeg

Ha szeretünk tekergetni, akkor újra örülhetünk a tűzkő cseréjénél. Itt a kézi csavart bontva egy rugó által megfeszitett tűzkövet találunk – ahogyan láttam bármilyen szokásos tűzkő jó bele, én a Zippo-ét használom majd benne.

43a13410-c44d-4833-bc5e-2ac723a8b74a.jpeg

Az egész eszköz nagyon kompakt és igazi minőségérzetet kelt, az egyetlen félelmem, hogy el fogom hagyni valahol :-)

A használandó gáz esetében én bárkit kérdeztem, mindenki a Colibri szupertiszta termékére esküdött, igy én is azzal töltöttem fel a kis drágát.

5b4fa500-95c9-44e0-b6f2-ec732025d5cc.jpeg

A gyújtókérdés tehát megoldódott, szeles időben viszem a feltöltött Zippo-t, az összes többi esetben meg használom a megbizható, hosszan aktiv Peterson gázos pipagyújtot. Megérkeztem :-)

fce32083-b454-4d32-aa6e-e89410cfdf45.jpeg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjektivpipas.blog.hu/api/trackback/id/tr4715324002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bognár Endre 2022.02.13. 16:11:00

Kedves Szubjektív Pipás
Mindenki dicséri a Colibri Gázt.
ekem is Peterson gyújtóm van, de csak egyszer tudta m rendesen megtölteni. A hagyományos töltő egyszerűen nem.
Milyen lehet a Colibri töltője ilyen szermpontból?
Köszönöm
Bognár Endre

SzubjektivPipas 2022.02.14. 09:20:52

@Bognár Endre: Szia Endre, elmondom mi a helyzet. Az én Petersonom egyre rosszabb allapotban van, komolyan nem tudom, hogy ez egyedi, elszigetelt eset vagy az összes ilyen gyenge minőségű. Egyre inkább kiszeretek belőle, főleg, hogy kaptam ajándékba egy IM Corona Old Boy Chrome-ot, ami ugye ennek a a gyújtónak (is) mintául szolgált annak idején. Nem tudom volt-e a kezedben Corona, nekem ez az elso élményem, más minőségi szint. Ne de nem ez volt a kérdésed. A nagy Colibri amit hasznalok tokéletesen tölti a Petersont, de meg kellett tanulnom, hogy ezt sem lehet eszetlenül csnálni. Az első doboz gáz felét használtam el amikor eltört majdnem tőben a töltőcsöve. Nem értettem mit csinálok rosszul, aztán a pipás boltban felvilgositottak, hogy rövid impulzusokkal kell tölteni, mert különben lefagy a cső és pár ilyen komolyabb átfagyás után eltörik. Nem tudom ez megvolt-e neked.
süti beállítások módosítása