Szubjektiv Pipa Klub

Pipa, dohány meg minden ami ehhez köthető

Tuzszerszamaim evolucioja - es egy tokeletes vasarnapi pipazas

2018. január 21. 16:44 - SzubjektivPipas

Meg a felesegemtol kaptam a szivaros idoszakomban egy egyszeru, matt fekete Zippo-t amit nagyon szeretek. Annak idejen sokszor hasznaltam, imadtam a szivar fustje elott meg par masodpercig erezheto benzin illatat. A benzin nalam egy gyerekkori becsipodes, tizeneves koromban majdnem minden szombat delutant apam kis garazsaban toltottem ahol Lada motorokat ujitottunk fel. Szolt a Calypso radio, en a rambizott hengerfejet tisztitgattam es kozben arrol almodoztam, hogy mire is fogom kolteni azt a parszaz forintot amit apam - gondolom, hogy masban kart ne tegyek - minden alkalommal kiutalt nekem az alkatreszmosas es szelepcsiszolas fejeben. Azota nekem a benzin parfumillat :-)  

Szoval amikor elkezdtem pipazni nagyon megorultem, hogy vegre ujra hasznalatba vehetem a jo kis fekete ongyujtot. Feltoltottem benzinnel es ......elkezdodott a szerencsetlenkedes. A lang valahogy nem akart jol allni :-) Akarhogy forgattam a kis Zippot a kazan fole, a lang csak felfele akart torni es nem tudtam elerni, hogy "megcsokolja a dohany feluletet".

Ezt a "carefully, just kiss the tobacco with the flame" technikat a jo Muttnchop Piper-tol lestem el amikor annak probaltam utanajarni, hogy hogyan gyujtsam meg helyesen a pipamba gondosan tomott dohanyt. Az o egyik videoja magyarazza reszletesen, hogy miert nem jo direktben "megegetni" a dohanyt a pipaban, es miert kell ovatosan, a langot a dohany feluletere leszivva, megerintgetve, szinte csak a lang hojet felhasznalva meggyujtani a fustolnivalonkat. A mester fo indoka az, hogy a direktben megegetett, megperzselt - "scorched" - dohany ize nem az amit izlelni szeretnek, mindig a finoman parazslo dohanyt es annak varazslatos egestermeket keressuk.

Szoval nem kell tovabb ecsetelnem, a normal Zippoval csak bosszusagom volt ugyhogy atvaltottam a sima gyufara. Na ez mar tokeletesen bevalt, ezzel mar problema mentesen sikerult a fent leirt folyamat, nagyon jol elvoltam vele.

Aztan a karacsony kozeli Peter Heinrich rendelessel kuldott dobozba bedobtak egy olcso, hoszzu csorrel ellatott gazos gyujtot es ezzel aztan ismet jol osszeszoktunk, eltettem a gyufasdobozt jo idore.

img_1264.jpg

Egyik Youtube-os kolleganal aztan meglattam a megoldast amit kerestem. Lathatoan Zippo-t hasznal, es ha kisse furan is - rafekteti a gyujto egesteret a kazanra - minden veszodsegtol mentesen gyujtja a pipajat. Ez kell nekem is, vegre ujra hasznalatba vehetem kedves Zippomat! Tobb sem kellet, a karacsony elotti napok egyiken a varosban setalva beugrottam Sven-hez a pipaboltba aki persze ismerte a trukkot es mar adta is a filleres, direkt pipazasra kikepzett Zippo betetet.

 img_1266.jpg

 Ahogy lathato, itt az egester  ugy van kikepezve (bal oldali), hogy a hagyomanyostol (jobb oldali) elteroen a lang utja nem csak felfele biztositott hanem a kor alakban mindket oldalon kivagott iranyokba is. Igy ha az ember rafekteti a pipa karimajara, szepen alkalmazhato a "kiss the tobacco" modszer. Ez az amit kerestem, ujabb lepes a kenyelmesebb pipazas iranyaba :-) 

Mikozben ezeket a sorokat irom, tesztelem is az uj megoldast. A hideg ido ellenere nem egy erosen aromatikus, teli hangulatu dohanyt tomtem hanem egy adag Orlik Golden Sliced virginia/perrique a tarsam itt a csendes, huvos de szelmentes vasarnap delutanon. A varjak karognak csak, es par enekesmadar trillazik...

img_1268.jpg

A pipat most nem a "3 csipet" hanem egy uj modszerrel tomtem amit ugy tudnek leirni, hogy a nagyjabol a teljes tometnyi enyhen elmorzsolt flake-t a tenyeremben osszegyurtam egy nagyobb csipette es ezt egyben tomtem bele a Savinelli kazanjaba - erre mar csak tenyleg az adagbol leeso toret fert meg a pipaba. Olvastam valahol, hogy a flake formatumu Va-Per dohanyoknal nagyon jol mukodik ez a tomesi eljaras. Az igy megtomott dohanyban fennmarado levego cellak hutik a fustot es az igy - lassu technikaval persze - kevesse hajlamos a virginiaval mindig a pakliban levo "tongue bite"-ra. Es valoban, kivaloan mukodik, ujragyujtast nem igen igenyel.

img_1270.jpg

Elkepeszto selymes fust, kremes szaritott szena, frissen sult ropogos kenyer heja es nemi citrusos, friss felhang. A perique tovabbra is csak nyomokban, eppen annyira van jelen, hogy finoman neha megcsiklandozza a nyelvemet illetve amikor az orromon fujom ki a fustot egy kis borsos, finoman csipos izerzetet okoz. A Savinelli-vel is kezdunk igy jo baratsagba kerulni. Az elvezetet kivaloan egesziti ki a frissen lefozott spanyol narancstea....azt hiszem ezt hivjak a tokeletes vasarnapi pipanak :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjektivpipas.blog.hu/api/trackback/id/tr9813591799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása