Szubjektiv Pipa Klub

Pipa, dohány meg minden ami ehhez köthető

A latakia mentes skot - Robert McConell Scottish Cake

2018. augusztus 28. 22:07 - SzubjektivPipas

Robert McConell – Scottish Cake, gyarto: Kohlhase & Kopp - scottish, virginia/burley – virginia, kentucky burley, perique. Szubjektivpipas index: ***+

img_0599.jpg

Nagy kedvencem a Mac Baren Scottish Blend Mixture - valtozatossagat, fuszeresseget mar megenekeltem az elso posztjaim egyikeben. Eppen talan a Magyar Pipasok FB csoportban aradoztam a Mac Baren kivalo keverekerol amikor T.L. szaktars figyelmembe ajanlotta jelen vizsgalatunk targyat. A beszerzes nem telt sok idobe, a Kohlhase & Kopp dohanyait majd mindegyik nemet online shop tartja, viszonylag alacsonyabb arfekvesben.

Alljunk meg itt egy szora, mert erdekes ez a “scottish blend” kategoria – mindig olvassunk utana mielott reflexbol rendelunk mert tavolrol sem egyertelmu milyen osszetevoju kevereket talalunk majd a gyujtonev mogott. Az egyik irany, egy lagyabb english – azaz latakiat tartalmazo - dohanyt jelol amelyhez black cavendisht is adtak. A masik tipus pedig a korabban emlitett MB Scottish Blend Mixture, McConell Scottish Cake fele Virginia es burley alapon sok egyeb “fuszerdohannyal” bolonditott, azonban latakiat egyaltalan nem tartalmazo verzio. En bevallom oszinten csak ez utobbit kostoltam es ez a verzio nagyon tetszik. 

mb_scottish.jpg

(a stilus testver es ezidaig szemelyes etalon - Mac Baren Scottish Mixture)

Nezzuk tehat a Robert McConell fele verziot. En a 100 grammos dobozhoz jutottam hozza, a doboz design nekem tetszik, jo a szin, jo a tipografia, engem megvettek vele.

A dohanykeverek egy morzsolt flake. Sotet, gozolt virginia, kentucky es perique osszepreselve majd kezzel morzsolva. Az illata lehengerlo, ezer dolog keveredik benne: a virginia sotet, erjedo szenaja, szaritott fuge es mazsola, aztan kakaopor es sos karamell illata, lehelletnyi hasitott bor – komplex, sokretegu, nagyon vonzo.

mcc.jpg

A dohany a dobozt nyitva nagyon nedves, tapados allagu ezert jot tesz neki a 20-40 perc kiteritett allapotban torteno levegoztetes. A doboz tartalmat a szokasos modon uvegbe koltoztettem ami ugye megorzi a nedvesseget - inkabb nedves legyen es levegoztetni kelljen mint csontszarazza aszalodjon a nyitott dobozban.

Ketfajta pipaban is probaltam, a Savinelli KS320 mellett egy sima, egyszeru corn cob-ban is, bevallom oszinten nekem az utobbiban muzsikal jobban. Megint hadd hangsulyozzam mennyire ajanlhatoak ezek a par dollaros kukoricacsutka pipak – vaganyak, konnyu oket szajban tartani, idealisak aktiv pipazashoz.

A dohanyt a szokasos, harom csipet metodussal tomtem, es a “Gyovai-fele” kemenyebb, csavarva tomos megoldassal, ugy tunik ez a modszer nekem is bevalik.

Izben eloszor a sotetebb virginia (barna)kenyeres, elesztos ize dominal majd persze jonnek a szaritott gyumolcsok es a sotet csokolade, talan a kentucky jovoltabol. Nemi melaszos edesseg egyensulyozik egy sos, fuszeres izzel. Erzetre, a perique nagyon minimalis benne, a tipikus borsos jegyek csak elvetve erezhetok. Nagyon finom dohany, ez az izbeli valtozatossag, izgalom amit en keresek, ez az a tobblet ami nekem hianyzik egy tiszta virginia, vagy egy VAPER dohanybol.

Tapasztalatom alapjan ez a dohany fokozottan sebesseg erzekeny, azaz nagysagrendekkel komplexebb, izgazdagabb a fustunk ha azt huvosen tartjuk. A masik erdekes tapasztalat vele az, hogy pipatol fuggetlenul a tomet feletol az izek intenzivebbe valnak, kinyilik a dohany es ez az intenzitas a tomet vegeig kitart. Nagyon jol eg, odafigyelve a parazsra viszonylag problemamentesen terelgetheto egy nagyon szep, homogen vilagosszurke hamu-vegallomas fele.

A nikotin trukkos, engem bevallom az elso tomet alkalmaval meglepett a lassan de hatarozottan erosodo bodulat. Vigyazzunk vele, ehgyomorra ne eroltessuk ha a nikotinra erzekenyek vagyunk.

Osszessegeben tehat a McConell Scottish Cake egy nagyon megbizhato, izgazdag dohany amely nekem sokkal tobbet nyujt elmenyben mint egy tiszta Virginia flake. Ha ossze kellene hasonlitanom a Mac Baren Scottish Blend Mixture-el, akkor meg oda billen a merleg, de tenyleg csak hajszallal.

mcconell_cc_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjektivpipas.blog.hu/api/trackback/id/tr4914201369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása