Szubjektiv Pipa Klub

Pipa, dohány meg minden ami ehhez köthető

Pipaim amivel nekivagok 2018-nak - es a Dunhill Elizabethan Mixture

2018. január 02. 17:55 - SzubjektivPipas

Ahogyan emlitettem, Sven a varosunk pipauzletenek tulajdonosa segitett nekem az elso pipa kivalasztasaban. Mivel teljesen fogalmatlan voltam a temaban, csak ket dolog az amit mar akkor is biztosan eldontottem. Szamomra fontos, hogy a pipa filteres legyen.  Elsosorban egeszsegugyi szempontok miatt es persze amiatt is, mert allitolag a filter tovabb huti a fustot ezaltal kevesebb az esely kezdokent a nyelv megegetesre. Ezen kivul az is biztos volt, hogy nem szeretnek fenyes, polirozott feluletu pipat. Tudom, hogy ezzel most valakinek talan belegazolok a lelkebe - az egyetlen mentsegem megint csak az, hogy ez egy hangsulyozottan SZUBJEKTIV blog, mint a neve is mutatja :-) - de nekem ezek a fenyes, klasszikus fa erezetu briar pipak mindig azokat a borzalmas auto (mu)fabeteteket juttatjak eszembe ami a 80-90-es evek vallalkozo-mercedeseiben villogtak....tudom, a ketto kozott nincs sok kapcsolat de ha latom azonnal beindit egy negativ reflexet....szoval fenyes barna/voros briart semmikepp sem akartam.

Nem akarom nagyon huzni a tortenetet, par kor a boltban a tarlok kozott es Svennel kikotottunk a fekete rusztikus Vauen-eknel es innen valasztottam ki eletem elso sajat pipajat, egy Vauen Olaf 4873-ast.

img_1212.jpg

A Vauen (http://www.vauen.de/) egy nemet pipat es dohanyokat is gyarto ceg, ahogyan hallottam jo ar-ertek aranyu kivalo minosegu cuccaik vannak kulonbozo stilusban es arfekvesben.

Amint latszik, ez egy hajlitott szaru rusztikus, vegtelenul egyszeru, 9mm-es szurovel (is) mukodo fekete briar pipa. Az ures sulya a filterrel 47 gramm, szerintem ez konnyunek szamit. A kazanmeret talan kozepes, de szivesen veszek eziranyu kommentet attol aki otthon van a kazanmeret es suly temaban.

img_1214.jpg

 Nagyon szeretem, jol bevalt, konnyen tisztithato, viszonylag vekony a fustfurat benne, a pipatu eppen atmegy rajta - ezuton is had emlitsem meg Kezdo Pipas idevonatkozo posztjat, sok bosszusagtol mentett meg.

Ami meg nagyon tetszik az a passzos meret amivel ugy fogadja be a 9mm-es, szinten Vauen Dr. Perl Junior filtert, hogy egy picit megszorul a szarban (na itt jon az ekezet problema, termeszetesen a szaarban szorul meg :-)) azaz nem tapasztalom azt az idegesito lotyogest amit mondjuk ugyanez a szuro a Savinelli pipamban produkal.

Ezt a pipat rendeltem hozza az aromatikus dohanyokhoz. Mivel nem pipazom minden nap, azt gondolom egyelore ha fenntartok 1 pipat aromatikus dohanyokra, 1-et Va-Per, tiszta Virginia fustolnivalokra es 1-et a Latakia-t tartalmazo nehezebb blendekre akkor nagyot nem hibazom. Azt mar latom, hogy en inkabb az a fajta pipas vagyok akit a kulonbozo dohanyok kostolasa fog meg a pipazasban nem pedig az eszkozgyujtes

img_1225.jpg

A sorban masodik, de meg nem hasznalt darab szinten egy Vauen, ugyanabbol az Olaf szeriabol csak az egyenes szaru kivitel, 4875-os. Azonos arszint, azonos 9mm-es szuros kivitel, rusztrikus fekete briar. A kazan urmerete is azonos, a pipa sulya szurovel 53 gramm.

A tervem az, hogy ez lesz majd a latakias pipam ha egyszer raszanom magam a probara. Ket dohanyom varja a bevetest, egy Dunhill Early Morning Pipe illetve a Samuel Gawith's Navy Flake azok a kiserleti egyedek amelyeket hosszas olvasgatas utan vettem meg mint kezdo latakias tesztalanyok.

img_1215.jpg

A harmadik pipat egy videoblogger, Muttnchop Piper hatasara vettem meg akit nagyon nagyra tartok es o nagyon jokat mondott a Savinelli 320 KS modelljeirol. Ezt a verziot (Savinelli Vicenza Rustica 320 KS) akciosan, nagyon jo aron tudtam megrendelni a Huber muncheni pipauzletbol es bevallom vegyes erzesek vannak bennem vele kapcsolatban. A pipa gyonyoru, a sulya toltes nelkul szurovel 71 gramm. Nagyon eleganssa teszi a gyuru es tetszik a kazan merete, az alak robosztussaga is. A fustfurat vastagabb, a pipatuvel "tancolni" lehet benne. Lathatoan igenyes munka, szeretem kezbe venni.

img_1217.jpg

Es innen jonnek a kevesbe tetszo dolgok: a pipa 9mm-es szurovel is hasznalhato darab es persze mar a dobozban is a Savinelli sajat szabadalmaval, a balsafa szurokkel erkezett (8 darab volt a dobozban). Azonban ezek kialakitasa olyan, hogy a keruleten mart savokban tisztan atengedi a fustot, a fa porozussaga es apro furatai gondolom megfognak a fustreszecskekbol valamit, de lathatoan teljesen mas, joval szabadabb rendszer mint a Vauen Dr. Perl amin at kell szivnod a fust teljes volumenet.

img_1221.jpg

Na de sebaj, gondoltam semmi gond es betettem a Vauen 9mm-s szurot. Azonban, 9mm ide vagy oda, a Vauen szuro lotyog benne azaz alapbol a fust egy resze direktben atjon es az idegesito lotyoges sem segiti az osszelmenyt.... persze First World problem ez, ertem en :-) de akkor is, valami nem OK igy... Ha van valakinek ebben tapasztalata, vagy jotanacsa az nagyon erdekelne. 

img_1218.jpg

A fenti aprobb problemak ellenere ugy erzem, hogy ez az osszealitas egy jo kezdo szett es elleszelek vele egy darabig. Mint emlitettem engem elsosorban a dohanyok, izek kulonbozosege fog meg a pipazasban igy nem fenyeget a veszely, hogy elveszem majd a pipak erdelyeben.

Tudom, hogy nagyon korai ez meg, de valahogy nekem jelenleg (3 honap tapasztalat utan....bruhhaahaa :-)))) a Vauen pipaim sokkal testhezallobnak tunnek mint a Savinellim amit jelenleg neheznek, a szuro szempontjabol kevesbe hasznalhatonak es (szamomra) nehezen szajban tarthatonak - hogyan mondjuk ezt magyarul? az angol a clinching-et hasznalja, "raharapni" a magyar megfelelo? - erzodik. Persze korai meg iteletet mondani de gondolom ahany szaj, annyi szokas.

Szoval ez hat a jelenlegi "flotta" es nem igazan erzem, hogy ezt nagyon boviteni szeretnem ha nem muszaly. Szivesen vennek par tanacsot tapasztalt szaktarsaktol, hogyan megy ez masoknal?

Ha mar persze Savinelli, akkor alljon itt egy kostolo jegyzet is egy Va-Per dohanyrol:   

Dunhill - Elizabethan Mixture (gyarto: Scandinavian Tobacco Group, 50 g tin,  Va-Per blend Perique, Virginia osszetevokkel) - Szubjektiv Pipas index: ***

2018-01-01_20-55-48.png

 

 Az elso Dunhill blend amihez szerencsem van, bevallom oszinten azert rendeltem ezt a dohanyt mert nagyon erdekelt az egyontetu pozitiv kritika amelyet errol a dohanyrol hallottam. Ami biztatott az az, hogy bar az Orlik Golden Sliced is Va-Per, ott nem ereztem a perique borsossagat igazan, es ennel a blendnel olvastam tobb helyen, hogy itt nagyobb aranyban szerepel, fontosabb szerepet jatszik.

Eloszor is, bar ennek semmi koze az izekhez, nalam ez a tin-design 10/10 pontot erdemel. A csomagolas igenyessege szinten.

A tin-note viszonylag visszafogott, nem "ugrik ki" a dobozbol. Szamomra eddig ez az igazi dohanyillat. Szepen felismerheto a szaritott, kiteritett szena illata, jon persze a mazsola es szaritott fuge illat nemi aszalt szilvaval a hatterben. A blend kinezete is nagyon csabito, a barna kulonbozo arnyalalatai keverednek szep, szabalyos szalagos kivitelben. Virginia es perique all keszen itt szinte tokeletes nedvessegi fokkal - nyoma sincs a szaftos, ragados kivitelnek. A csomagolas datuma a tin-en 2017 februar, nem gondolnam tehat, hogy sokkal nedvesebben kerult a dobozba, valoszinuleg ez az allag volt a cel eleve is.

 img_1211.jpg

Gyujtas utan szamomra a perique borsossaga, csipossege dominal, kicsit meg is lepodtem mert puhabb izekre szamitottam. De a borsossag alatt mar a kezdetektol jelen van a virginia barsonyos edessege ami a tomes fogyasanak elorehaladtaval meg jobban eloterbe kerul es kremesen egyensulyba teszi az izeket. Az izkep egyszeru, a perique fuszerese,  borsos, kicsit fanyar karaktere valtakozik, keveredik a virginia edes, kremes, szaritott szenas, barnakenyeres jegyeivel.

Tomese, gyujtasa nagyon konnyu talan 3 gyufara volt szuksegem a teljes adag elszivasahoz.

Nem tudom, hogy mekkora kedvenc lesz, es valoszinuleg tobb idot kell adnom neki es magamnak, hogy osszeszokjunk. Jelenleg inkabb az Orlik Golden Sliced az en vilagom ebben a stilusban es ez siman lehet, hogy a kezdo rutintalansaga. Nagyon egyszeruen, nem tulgondolva nem latom benne meg a nagyagyut, tovabbi ismerekedesi koroket tervezek, az biztos, hogy ez a tanc nem lesz elmenyek nelkuli :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjektivpipas.blog.hu/api/trackback/id/tr6613539105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása